Антифриз: чи дійсно він так потрібен вашому авто?

Різне

Двигун автомобіля генерує багато тепла і, якщо за ним не стежити, це може привести до серйозних пошкоджень. Ось чому антифриз так важливий для функціонування авто. Змішаний з водою і залитий в ваш радіатор, антифриз допомагає регулювати температуру двигуна, одночасно захищаючи і змащуючи різні металеві деталі в системі охолодження двигуна.

Що таке антифриз і чому він такий важливий для авто?

Антифриз – це забарвлена ​​рідина, яку потрібно додавати, розвівши водою, в радіатор для регуляції температури двигуна. Його ключовий інгредієнт – етиленгліколь – знижує температуру замерзання води і підвищує температуру кипіння. Це допомагає запобігти замерзанню, кипіння або випаровування води в вашому радіаторі.

Так само, як паливо або масло, антифриз важливий для правильної роботи двигуна. Без нього тепло від згоряння провокує швидкий перегрів двигуна, або навіть його заклинювання. Крім того, антифриз змащує частини системи охолодження, які контактують з водою, і запобігає корозії металевих деталей.

Антифріз і охолоджуюча рідина – це одне і теж?

Терміни «антифриз» і «охолоджуюча рідина» часто вважають словами-синонімами, однак це не зовсім коректно. Антифриз – це компонент охолоджуючої рідини двигуна. Правильніше буде сказати, що охолоджуюча рідина – це суміш антифризу і води.

Однією тільки води недостатньо, щоб охолодити двигун. Тепло від камери згоряння в кінці кінців призведе до того, що вона закипить. Влітку використання однієї тільки води може призвести до того, що вона випарується, а взимку – замерзне, тобто користі в обох випадках не буде ніякої. Більшість автовиробників рекомендують додавати в радіатор мікс з антифризу і води в співвідношенні 50/50.

Навіщо змінювати антифриз?

Як і всі рідини в вашому авто, антифриз з часом втрачає свої властивості і окислюється. Через це з’являється корозія, яка може пошкодити радіатор і інші важливі деталі охолоджуючої системи автомобіля – наприклад, водяний насос, шланги, термостат і кришку радіатора.

Іржа, бруд та інші шкідливі частинки також можуть накопичуватися в радіаторі. Такі забруднення загрожують здатності антифризу регулювати температуру двигуна. Це може привести до перегріву, що в свою чергу може стати причиною таких явищ як:

  • тріщини в блоці двигуна
  • задираки на голівці поршня від перегріву
  • тріщини в днище і порожнини камери згоряння
  • пошкодження гільз циліндрів
  • заклинювання, або прогорание поршня і циліндра.

Як часто потрібно міняти антифриз і як взагалі це робити?

В першу чергу завжди перевіряйте інструкцію по експлуатації. Як правило, рекомендується міняти антифриз кожні 48,000 км (30 000 миль) або раз в три роки – в залежності від того, що настане швидше.

Перед заміною антифризу, дайте радіатора охолонути принаймні годину. Відкрийте капот, огляньте радіатор і шланги на наявність тріщин або протікання. Пошкоджені деталі треба буде замінити або відремонтувати. Зніміть кришку радіатора. Відпустіть зливну пробку радіатора і злийте охолоджуючу рідину. Затягніть пробку, залийте в радіатор дистильовану воду і запустіть двигун на 10 хвилин. Дайте двигуну охолонути і ще раз злийте. Наповніть радіатор промиванням, додаючи більше дистильованої води. Повторюйте цей процес, поки при зливі вода не стане чистою. Нарешті, наповніть радіатор міксом 50/50 антифризу і дистильованої води або готову охолоджуючу рідину, наприклад, Total COOLELF AUTO SUPRA -37 ° C, і закрийте кришку радіатора.